Maluch 2016 – zostało tylko 11 dni na złożenie wniosku!

Dostaję mnóstwo pytań w sprawie nowego konkursu Maluch 2016, zatem dzisiaj odpowiedzi na te najczęściej się powtarzające.

  1. Termin składania wniosków

Dla placówek niepublicznych termin składania wniosków upływa już 12 stycznia 2016 r. – trzeba się pospieszyć.

2. Kwota dofinansowania

Nie więcej niż 400 zł miesięcznie na jedno dziecko objęte opieką, przy czym warunkiem otrzymania dofinansowania jest pomniejszenie o przyznaną kwotę dotacji opłaty ponoszonej przez rodziców za 1 dziecko. Ostateczna kwota dotacji przypadająca na 1 dziecko uzależniona jest od liczby dzieci zgłoszonych w ofertach.

3. Czy można otrzymać wsparcie na placówkę, która dopiero rozpocznie funkcjonowanie?

Tak. Wystarczy mieć założoną działalność gospodarczą. Jeżeli planujesz otwarcie żłobka np. w czerwcu 2016 r. to możesz wnioskować o wsparcie za miesiące czerwiec-grudzień 2016 r.

4. Gdzie należy składać wniosek?

Wniosek składa się w formie papierowej we właściwym  dla miejsca działalności placówki Urzędzie Wojewódzkim, a także w wersji elektronicznej – adresy mailowe są podane w regulaminie konkursu. Wnioski można także składać za pomocą platformy ePUAP.

5. Mam żłobek na 15 miejsc. W tej chwili mam 13 dzieci. Czy mogę starać się o dofinansowanie na całą 15?

Tak. W tym wypadku warto starać się o dofinansowanie np. na pierwsze 6 mcy 2016 roku dla 13 dzieci, a na drugą połowę roku na 15 miejsc. Zapewne znajdą się chętni rodzice, bowiem dotacja z Malucha pomniejsza czesne rodziców. Oznacza to, że rodzice chętniej poślą dziecko do żłobka, gdy opłata będzie mniejsza.

Przykład: czesne w placówce to 900 zł. Placówka otrzymała wsparcie z Malucha w wysokości 400 zł na jedno dziecko. Oznacza to, że rodzic płaci tylko 500 zł, zaś podmiot prowadzący placówkę łącznie otrzymuje 900 zł (z opłat rodziców i z dotacji).

6. Kiedy się dowiem, czy moja placówka otrzyma dotację?

 Ogłoszenie wyników konkursu dla podmiotów z modułu 2  (placówki niepubliczne i gminy – na funkcjonowanie miejsc opieki) do dnia 1 lutego 2016 r. (podział dotacji zbiorczo dla województw). Następnie w ciągu 2 dni roboczych ma być ogłoszony podział na poszczególnych beneficjentów.

7. Ile mam czasu na złożenie oświadczenia o przyjęciu dotacji?

Na złożenie oświadczenia o przyjęciu dotacji będzie 10 dni od daty ogłoszenia listy beneficjentów. Jeżeli nie złożymy takiego oświadczenia stracimy dofinansowanie.

8. Termin podpisania umowy w sprawie dotacji

Ponieważ w poprzednich latach beneficjenci często bardzo długo oczekiwali na podpisanie umów (a co za tym idzie – wypłatę środków) obecnie termin uregulowano w regulaminie konkursu.

Wojewoda i beneficjent będą zobowiązani do podpisania umowy w sprawie przekazania dotacji w terminie 15 dni kalendarzowych od uzyskania środków na realizację Programu (od decyzji Ministra Finansów o zwiększeniu budżetu wojewody na realizację Programu), a w przypadku braku wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych w zakresie modułu 2 dla podmiotów niegminnych – w terminie 10 dni kalendarzowych od uzyskania tego wpisu.

Masz pytania, nie wiesz jak przygotować ofertę – napisz!

[contact-form][contact-field label=’Imię i nazwisko’ type=’name’ required=’1’/][contact-field label=’Email’ type=’email’ required=’1’/][contact-field label=’strona www’ type=’url’/][contact-field label=’Pytanie’ type=’textarea’ required=’1’/][/contact-form]

Podobny wpis
Kontrola ZUS
Potrzebujesz porady? Zadzwoń!
Skontaktuj się z nami